Kadın Doğum Uzmanı

Kadın Doğum Uzmanı İstanbul

Kadın doğum doktoru, İstanbul kadın doğum doktoru, kadının ergenlik döneminden menopoz dönemine kadarki süreçte normal gebelik takibi, kadın hastalıkları, riskli ve normal gebelik takibi ile doğumda hastanın yanında bulunan uzman jinekolog hekime verilen addır. Kadın doğum uzmanı, kadın hastalıkları ve doğum uzmanı veya jinekolog halk arasında yaygın olarak kullanılan diğer isimlerdir.

Kadın Doğum Hastalıkları Nelerdir?

Rahimde miyom, riskli ve normal gebelik takibi, adet düzensizliği, yumurtalık kisti, kısırlık (infertilite), hormonal bozukluklar, menopoz gibi bütün kadın hastalıkları ve doğum problemleri kadın doğum uzmanlarının uzmanlık alanına girmektedir. Bunların yanında, rahimde sarkma, idrar kaçırma gibi rahatsızlıklar ile aile planlaması gibi konular da kadın hastalıkları kategorisinde yer alır. Hastalar tarafından en çok merak edilen konuların başında İstanbul en iyi kadın doğum uzmanı, İstanbul’daki en iyi kadın doğum doktorları, İstanbul jinekolog tavsiyesi gibi başlılar gelmektedir.  Tecrübe ve özveri özellikle gebelik takibi ve doğum için çok önemlidir. Bu süreçte kadın doğum uzmanının hastasına karşı güven verici ve rahatlatıcı bir tutum sergilemesi ile sürekli yanında olacağını hissettirmesi çok önemlidir. Hastalar için en önemli konulardan biri hekimin devamlı ulaşılabilir olmasıdır. Bu nedenle, gebelik takibi ve doğum için hekim tercihinde bulunurken hastalar bu kriterleri göz önünde bulundurmalıdır. Bu bağlamda diğer hastaların referansı İstanbul kadın doğum uzmanı tavsiyesi ve İstanbul jinekolog tavsiyesi gibi hususlarda en doğru cevap olacaktır.

Jinekolojik Doktor Muayenesi Nasıl Yapılır?

Adet bitiminden hemen sonra hekim muayenesi için en uygun zamandır. Jinekolojik muayenenin adet sonunda gerçekleştirilmesi; rahim ağzı yarası, yumurtalık kisti sorunu ya da vajinal enfeksiyonu olan hastalar için daha uygundur. Ayrıca rahim ağzı kanseri tanısı için yapılan smear testinin gerçekleştirilebilmesi için hastanın adet döneminde olmaması gerekmektedir. Ancak bazı istisnai durumlarda jinekolojik muayenenin hasta adetliyken yapılması daha uygun olmaktadır. Mesela hormonal bozukluk, kısırlık (infertilite), polikistik over sendromu gibi durumlarda kadın doğum muayenesinin, hastanın adetinin 2. Ya da 3. Günü yapılması gerekmektedir. Gerekli olması durumunda hormon seviyelerine de adetin 2 veya 3. Günü bakılması daha doğrudur.

Jinekolojik doktor muayenesi, jinekolojik masada hasta litotomi pozisyonundayken gerçekleştirilir. Muayene spekulum adı verilen bir alet ile vajen ve rahim ağzının incelenmesi ile başlar. Smear testi son 1 yıl içerisinde yapılmamışsa smear alınır. Vajen kültürü ve HPV testi gerekli görüldüğü durumlarda uygulanır. Jinekolojik muayene, hasta kendini rahat bırakıp kasmadığı sürece tamamen ağrısız ve kolay yapılan bir muayenedir. Bu nedenle, kadın doğum uzmanının kibar yaklaşımı hastanın muayene sırasında ağrı hissedip hissetmeyeceği bakımından çok önemlidir. Hastanın ultrason ile jinekolojik muayenesi vajinal muayeneyi takip eder. Rahimde miyom, yumurtalık kisti, polip vb. lezyonların tespitini yapmak ultrason ile mümkündür ve kadın doğum uzmanının olmazsa olmaz muayene aracıdır. Spekulum muayenesi ve vajinal ultrason bakire olan hastalara uygulanmaz, sadece abdominal ultrason ile rahim ve yumurtalık karın bölgesinden ultrason cihazıyla incelenir. Hastanın idrara sıkışık olması abdominal ultrasondan net görüntü alınabilmesinin birincil koşuludur. Bakire hastalarda vajinal enfeksiyon şikâyeti olması durumunda kızlık zarına hiçbir zararı olmayan vajinal kültür alınır ve enfeksiyonun nedenleri araştırılır.

Bayan Kadın Doğum Uzmanı Daha mı Sık Tercih Ediliyor?

Ülkemizde pek çok kadın doğum ve kadın hastalıklarının mahrem bir konu olduğuna ve bu konuları erkek kadın uzmanıyla konuşmanın daha zor olacağına inanmaktadır. Bu nedenle de toplumumuzda genellikle bayan kadın doğum hekimleri daha çok tercih edilmektedir. Ancak, cinsiyet ile hastaya gösterilen yaklaşım ve cerrahi beceri arasında hiçbir ilgi yoktur.

Jinekolog Muayene Ücretleri Nedir?

Jinekolog doktor muayene ücretleri en çok merak edilen konuların başında gelmektedir. İlden ile, hastaneden hastaneye ve doktordan doktora jinekolojik muayene ücretleri farklılık gösterebilmektedir. Hastaların, özel hastaneler ile İstanbul Jinekolog muayenehane hizmeti veren diğer kuruluşlar karşılaştırıldığında genellikle özel kadın doğum muayenehanelerini tercih ettiği görülmektedir. Bu durumun en önemli sebeplerinden biri hastaların bu muayenehanelerde kendilerini daha rahat ve konforlu hissediyor olmalarıdır.

İstanbul Kadın Doğum Doktoru Tavsiyelerinde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

İstanbul’daki jinekolog araştırmalarında hasta ile kadın doğum uzmanı arasındaki uyum en önemli husustur. Hastanın doktoruna güven duyması ve onun yanında kendini rahat hissetmesi çok büyük önem taşır. Her kadın doğum uzmanı farklı bir hasta kitlesi tarafından sevilebilmektedir çünkü her hastanın doktorundan beklentisi farklı olabilir. Bu nedenle, kadın doğum uzmanı tercihinde en çok dikkat edilmesi gereken nokta hastanın kendini tanıması, beklentilerinin farkında olarak bunları doktoruna doğru ve açık bir şekilde ifade edebilmesidir.

Jinekolog muayene fiyatları ve merak ettiğiniz diğer konularda ayrıntılı bilgi edinmek için Op. Dr. Suat Karataş ile iletişime geçebilirsiniz.