Tot Ameliyatı

Tot Ameliyatı İstanbul

İdrar kaçırma şikâyeti kadınlarda başta zor bir doğum yapmış olmak ya da iri bir bebek, rahim ameliyatları gibi sebeplerle gelişen, kişinin kendi kontrolü dışında oluşan bir durumdur. Bu durumu yaşayan kadınlar sosyal ve hijyenik sebeplerle kendilerini rahatsız istemektedirler. İdrar kaçırma o bölgedeki bağ doku ve kasların güç kaybetmesi sonucu ortaya çıkar. TOT (Trans Obturator Tape) operasyonu idrar kaçırma problemine bir çözüm olarak Op. Dr. Suat Karataş tarafından uygulanmaktadır.

TOT Sling/Askı Ameliyatı Nedir?

Açık ismiyle Trans Obturator Tape yani TOT ameliyatı idrar kaçırma problemi için kesin çözüm olarak nitelendirilmektedir. TOT ameliyatından sonra hastanede yatma zorunluluğu yoktur; ancak doktorunuzun ameliyat sonrası duruma bağlı olarak 1 gece hastanede istirahat önerebilir.

TOT ameliyatı idrar kaçırmaya sebep olan zayıflamış mesabe çevresi kaslarını güçlendirmeyi amaçlar. TOT ameliyatının temel prensibi bölgedeki bağ dokuya destek oluşturmak amacıyla sentetik şeritler kullanılmasıdır. Sentetik bantlar insan vücuduna adapte edilebilen, vücudun reddetmesinin söz konusu olmayacak bantlardır. Ameliyat sırasında hastanın bacaklarının iç kısımlarından ve etrafın bu bahsi geçen sentetik bant bölgedeki zayıflamış olan kaslara destek oluşturmak amacıyla yerleştirilir.

TOT (Trans Obturator Tape) Ameliyatı Nasıl Gerçekleştirilir?

Operasyon idrar çıkış noktasının yaklaşık 1 cm altına atılan bir kesiyle başlar ve işlem tamamlandığın bu kesi kapatılır. Atılan dikişlerde kendiliğinden eriyen materyal kullanıldığı için daha sonrasında dikişlerin alınmasına ihtiyaç yoktur. Toplam operasyon süresi yaklaşık 20 dakika kadar kısadır ve iyileşme süresi de aynı şekilde çok hızlı olmaktadır.

Ameliyat Hamileler için de Uygun mudur?

TOT ameliyatı hamile kadınlar için uygun değildir. Şayet operasyondan sonra gebelik oluşmuşsa mutlaka bir kadın doğum uzmanının fikri alınmalı, eğer doktor onaylarsa yalnızca bu koşulda normal doğuma izin verilmektedir.

TOT (Trans Obturator Tape) Operasyonunun Riskleri Nelerdir?

Bu operasyon sonrasında yaşanabilecek olumsuzluklar şöyle sıralanabilir:

• İşeme disfonksiyonu
    • Pelvik ağrı
    • Cinsel ilişki sırasında ağrı
    • Damar yaralanması
    • İdrar torbası yaralanması
    • Vajinal yama erozyonu

Ancak işinde uzman bir doktor ile bu riskler yok denecek kadar aza indirgenecektir.

TOT (Trans Obturator Tape) Ameliyatı Sonrası Dikkat Edilmesi Gereken Şeyler Nelerdir?

• Öncelikle doktorun önereceği ilaçlar kesinlikle aksatılmamalıdır.
    • Ayrıca kişisel hijyene özen gösterilmeli ve bu şekilde enfeksiyon riski en aza indirilmelidir.
    • Kabızlıktan mümkün olduğu kadar kaçınılmalı, eğer yine de kabızlık gözlenirse bir süre dikkatli olunmalıdır. Çünkü kabızlık karın içi basını artıracaktır. Benzer etki ağır kaldırıldığında da yaşanır bu nedenle ağır kaldırılmamaya da özen gösterilmelidir.
    • Hasta 1-2 gün bekledikten sonra banyo yapabilir ancak vajinal duş alışkanlığından bir süreliğine kaçınmak hastanın lehine olacaktır.
    • Vajina yoluyla yapılan TOT ameliyatı sonrası cinsel ilişki için yaklaşık 1,5 ay kadar beklenmesi önerilir. Çünkü ameliyat sonrası kendini yenileme sürecine giren vajina enfeksiyon ve hastalığa açık haldedir.

TOT (Trans Obturator Tape) Ameliyatının Başarı Oranı Nedir?

Bu ameliyatın bilinen başarı oranları %62 ile %81 arasında değişmektedir.

TOT (Trans Obturator Tape) Ameliyatı Ücreti Ne kadardır?

Op. Dr. Suat Karataş tarafından uzmanlıkla gerçekleştirilen ve idrar kaçırma, idrar torbası ya da rahim sarkması gibi problemlere kalıcı çözümler sunan TOT (Trans Obturator Tape) ameliyatlarının ayrıntıları ve ücretleri hakkında en doğru ve detaylı bilgiyi telefonla bize istediğiniz zaman ulaşarak alabilirsiniz.